Nový pohon Merlo, technologická výzva!

Nejmodernější motory a převodovky. Přesná kombinace!

merlo   náprava

Pohony (vznětový motor/převodovka) použité na nových modelech Turbofarmer kombinují dva nové motory Tier 4 Interim (objem 3,6 a 4,0 l) a dvě různépřevodovky (dvourychlostní a M CVTronic).

První motor dosahuje emisních limitů bez použití DPF a AD Blue, což minimalizuje jeho provozní náklady. Druhý motor, určený těm, kdo vyžadují vyšší výkon během těžkých pracovních nebo transportních podmínek, využívá katalyzátor DOC (Diesel Oxidation Catalyst) a filtr pevných částic DPF, díky jejichž kombinaci není nutné používat močovinu (SCR), zjednodušuje se obsluha a rovněž se snižují provozní náklady. Motor o objemu 3600 cm3 dosahuje výkonu 120 k a krouticího momentu 480 Nm, zatímco motor o objemu 4000 cm3 dosahuje výkonu 156 k a krouticího momentu 610 Nm. Oba naftové motory mohou být kombinovány s pohonem a převodovkou M CVTronic představující ideální volbu pro ty, kdo se snaží zvýšit produktivitu a používat teleskopický nakladač také pro polní práce nebo dopravu po silnici.

Oba motory jsou vybaveny vrtulí chladiče s reversem otáček, díky níž je chladič stále udržován čistý. Otáčky vrtule jsou nastaveny tak, aby stále udržovaly kapalinu v chladicím systému motoru na správné teplotě, což zvyšuje výkonnost motoru a snižuje výkon spotřebovaný nadměrným otáčením vrtule. Při uvedení motoru do chodu se vrtule chladiče otáčí pomalou rychlostí, otáčky se zvyšují v závislosti na teplotě motoru. Pohon využívá převodovku s plynulou změnou převodu CVTronic - originální technické řešení vyvinuté v rámci skupiny Merlo a chráněné mezinárodním patentem. Pohon se skládá ze dvou pístových hydromotorů, do kterých je olej přiváděn elektronicky řízeným čerpadlem. Při pomalých pracovních rychlostech pracují čerpadla v součinnosti a poskytují maximální krouticí moment. Během transportu je druhý hydromotor automaticky odpojen a olej je přiváděn pouze do hydromotoru pojezdu, díky němuž se Turbofarmer může pohybovat plynule a bez přerušení krouticího momentu rychlostí až 40 km/h.

  • Naftový motor o objemu 3,6 l, výkon 120 k, krouticí moment 480 Nm - ideální pro manipulaci s materiálem.
  • Naftový motor o objemu 4,0 l, výkon 156 k, krouticí moment 610 Nm - ideální pro využití při polích pracích a dopravě.
  • Převodovka CVTronic nabízí stejnou funkčnost jako klasická převodovka CVT, zároveň však vyšší efektivnost a výkon.
  • Nízké rychlosti: dva hydromotory poskytují maximální krouticí moment pro vyvinutí maximální tlačné a tažné síly.
  • Vysoké rychlosti: olej je čerpadlem dodáván pouze do jednoho hydromotoru.
  • M CVTronic/EPD: kombinace obou systémů zajišťuje vysoký výkon a úsporu pohonných hmot až 3 l/h.
  • Plynulá změna převodového poměru: maximální efektivnost a komfort při řízení
  • Pedál akcelerátoru: propojený s EPD - minimalizuje spotřebu pohonných hmot.

Máte dotaz? Napište nám